lékárna u řeky yuba city http://lekarnuonline.com/ jak předat vlasy testu na drogy

PERSBERICHT Zweefvlieg Club Noordoostpolder(ZCNOP):

2 equipes Zweefvliegclub Noordoostpolder finishen op Venlo op dag 6 Euroglide 2018

(2000 km wedstrijd dwars door Europa)

 

Van maandag 2 juli tot en met vrijdag 13 juli nemen twee equipes van de ZCNOP deel aan Euroglide 2018, een 2000 km lange zweefvliegwedstrijd dwars door Europa. De race begint maandag 2 juli in Venlo en voert de vliegers vervolgens naar Güstrow in noord oost Duitsland,  Frýdlant nad Ostravicí in Tsjechië, Hütten-Hotzenwald in het zwarte woud vlak bij de Zwitserse grens. De finish is weer op Venlo.

In het totaal doen er maar liefst 82 teams mee aan deze wedstrijd en met deze mooie weersomstandigheden zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om de wedstrijd in vier tot vijf dagen te kunnen afronden.

Siem Troost, Jeroen Minnema en Aart Jan Troost vliegen als team met een DG-1000 lesvliegtuig van de ZCNOP en Henk Leegwater, Jos Minnema en Kor Sneller met de een “Arcus” tweezitter.

VERSLAG DAG 6: Zaterdag 7 juli 2018:

F11 finished als 3e

NP finished als 4e

De NP is van Musbach om 10:15 vertrokken met  Kor Sneller en Jos Minenma aan  de knuppel en ze hebben direct koers gezet naar Venlo. De vlucht was lastig met al 1700 km in de spreekwoordelijke benen. De weersomstandigheden maakten het niet makkelijk om de thermiek te vinden en er waren maar een paar wolkjes die niet altijd de beloofde thermiek waar wisten te maken. Na ruim 7 uur vliegen kwamen ze uiteindelijk na een vlucht van ruim 400 kilometer aan op Venlo.

De F11 is vanaf Offenburg gestart en moest door de eerder genoemde  tegenvallende omstandigheden nogmaals starten.  Vader en zoon, Aart Jan en Siem Troost, hebben het laatste been samen in de F11 gevlogen en het was natuurlijk een geweldig moment om in die setting Venlo na eveneens ruim 400 km, als 3e equippe te bereiken in “zweefvliegtuig klasse”.

De beide teams hebben ontzettend goed gepresteerd en kijken terug op een zeer geslaagde deelname aan de euroglide 2018. Henk Leegwater geeft als spreekbuis van het team aan dat de samenwerking en tactische overleggen zeer goed hebben uitgepakt en dat het vliegplezier bovenaan gestaan heeft. De vlieger kameraadschap maakt het tot een buitengewoon bijzonder evenement omdat de vliegers overal uitstekend onthaald werden en de dagen met het bijbehorende vliegers latijn werden geëvalueerd.

Over twee jaar is er weer een Euroglide en zal er zeker een vervolg aan dit evenement gegeven worden door de ZCNOP. Wilt u de equippes zelf eens ontmoeten kom dan kijken op zweefvliegterrein “de Voorst” aan de voorsterweg 21 in Marknesse en met wat geluk ook met ze meevliegen.

 

 

Team groeps foto op Venlo: Van links naar rechts Jos Minnema, Kor Sneller, Siem Troost, Jeroen Minnema, Aart Jan Troost, Henk Leegwater.

 

 

 

NP op Musberg klaar voor de start

 

 

Ik ga op reis en neem mn koffer mee.

 

 

 

VERSLAG DAG 5: Vrijdag 6 juli 2018:

Zoals gister aangegeven is de F11 via een “tactical move” verplaatst van het Ultralight veld Mittelfischach naar Offenburg. Het voordeel van deze move was dat er vanaf dat vliegveld vertrokken kon worden achter een motorvliegtuig, en dat een net iets gunstiger liggen ten opzichte van het lokale weerbeeld. De ochtend was nog matig en naarmate de dag vorderde knapte het weer op en kon er uiteindelijk gestart worden na 14:00. Het was een tactische actie om 1:15 boven Offenburg te blijven vliegen zodat het keerpunt Hütten-Hotzenfeld virtueel gerond kon worden. Omdat dit veld te diep in een slecht weer gebied lag. De bewolking was al aan het over ontwikkelen waardoor de omstandigheden slechter werden en de F11 na de 1`:15 niet kon vertrekken op koers en er uiteindelijk weer geland werd op Offenburg. Morgen vertrekt het team hopelijk in volle vaart richting de finish in Venlo  waar de crew dit weekend hoopt te finishen.

 Naarmate het weer verder opknapte nam de onrust toe bij de NP vliegers van de dag (Henk Leegwater en Jos Minnema) en werd de ophaler Kor Sneller alleen maar relaxter zoals te zien is op de foto. Dat de Euroglide ook andere kranten haalt blijkt wel uit het artikel uit Pinnow.

   De NP heeft zich flink een weg moeten knokken door de lastige omstandigheden heen naar het vliegveld van Musbach en ze staan nu plm 100 km voor het laatste keerpunt waar ze prima ontvangen werden door de locals en een rondleiding kregen door de hangaar. Leuk detail is dat een van de vliegtuigen die in de hangar hangt wedstrijdregistratie MUS heeft dus het moge duidelijk zijn dat de Duitsers geen weer kennen waarbij de mussen van het dak vallen.

 

VERSLAG DAG 4: Donderdag 5 juli 2018:

Donderdag is inderdaad de verwachte uitdaging geworden. Vanuit het zuiden was er slechter weer op komst en kon er maar kort gevlogen worden. Gelukkig zijn de ZCNOP’ers gewend om met moeilijke omstandigheden ook te kunnen vliegen en de NP met Kor Sneller en Henk Leegwater heeft er ondanks de naderende regen 175 kilometer uit weten te persen.

De F11 met daarin Siem Troost en Aart Jan Troost zijn vroeg vertrokken en hebben eveneens  zo’n 170 kilometer af weten te leggen en staan nu op een Ultralight vliegveld in Mittelfischach waar  ze in de regen zijn geland. Dus ze hebben het vliegbare deel van de dag echt optimaal benut.

Voor de wedstrijs is het mogelijk om een deel over de weg te verplaatsen als er geen opsleep mogelijkheden zijn zoals het veld Mittelfischach waar de F11 geland is. Op het moment van schrijven van dit persbericht was de geplande start locatie nog niet bekend maar daarover meer in het verslag van vrijdag 6 Juli.

 

VERSLAG DAG 3: Woensdag 4 juli

Link naar verslag hartvannederland euroglide-2018

De dag van gister was natuurlijk een dag die lastig te overtreffen zou zijn, en dat bleek ook het geval te zijn. De F11 is vertrokken vanaf Frýdlant nad Ostravicí om 10:26 en heeft tot ongeveer 17:26 geworsteld onder lastige omstandigheden om bij Straubing in Bayern te landen, gedwongen door onweer.

De F11 vliegers op dag 3, Jeroen Minnema en Aart Jan Troost,  hebben hun uiterste best gedaan de maximaal haalbare afstand af te leggen en hebben bijna 500 km afgelegd onder lastige conditioes. Bij de vloot van “echte” zweefvliegtuigen, dus zonder hulpmotor, hebben ze zich kranig geweerd en staan ze op een gedeelde eerste plaats met de VB op de hielen gezeten door de ZCR, zie de overzichtskaart van de zweefvliegtuigen hieronder

 

 

 

De NP is om 11:44 met de hulpmotor gestart vanaf Vrachlabi in het reuzen gebergte en na het ronden van Frýdlant nad Ostravicí in een relatief noordelijke koers, anticiperend op het verwachte weer van donderdag, vertrokken naar het derde keerpunt Hütten-Hotzenwald.

 

Het is leuk om te zien hoe de teams verschillende tactieken gebruiken want de verwachtingen voor het midden en zuiden van Duitsland zijn slecht voor de komende dagen en de NP hoopt het slechte weer te omzeilen en daarmee de teams die meer op koers liggen in te halen omdat die donderdag aan de grond staan vanwege het weer. Hoe dit uitpakt weten we donderdag avond. De oplettende lezer ziet dat de “zelfstart” zweefvliegtuigen op het eerste been vanaf Venlo een extra keerpunt hebben om de 82 deelnemende vliegtuigen van elkaar te scheiden in verband met de vliegveiligheid.

De vlucht voorbereidingen moeten onder licht geimproviseerde omstandigheden plaats vinden zoals te zien is hieronder waar Kor Sneller en Jos Minnema de luchtvaart kaarten aan het analyseren zijn om het NP plan van de dag te smeden.

 

 

VERSLAG DAG 2: Dinsdag 3 juli

De tweede dag was een echte knaller met subliem zweefvlieg weer en de ophaal ploegen hebben flink moeten sturen om de beide ZCNOP kisten bij te kunnen houden. Rond de middag is de “NP” Arcus gestart vanaf het vliegveld Höpen in Duitsland en uiteindelijk via Polen in het Tsjechische Vrachlabi geland in het reuzengebergte. Vliegers Henk Leegwater en Jos Minnema hebben dinsdag een maximale hoogte bereikt van maar liefst 2736 meter waarmee ze in theorie ruim 135 km ver kunnen vliegen omdat het vliegtuig per km hoogte 50 km afstand af kan leggen in rustige lucht.

De F11 met Siem Troost en Jeroen Minnema heeft ruim 700 km afgelegd en is helemaal tot het tweede keerpunt Frýdlant nad Ostravicí eveneens in Tsjechië gekomen. Zoals op de overzichts kaart te zien is (http://www.euroglide.nl/dayrep.php?day=2) zitten ze in de eerste golf van vliegtuigen en hebben ze maar een zweefvliegtuig voor zich te dulden, de E11

 

 

 

Dag overzicht van de “pure zweefvliegtuigen” zonder hulpmotor met linksonder de F11, met enkel de E11 voor zich

VERSLAG DAG 1: Maandag 2 juli

Na een uitvoerige briefing werd er vanaf 12:00 gestart vanaf vliegveld Venlo in Nederland. In verband met de veiligheid werd de grote hoeveelheid vliegtuigen in de verschillende klasses over verschillende routes naar het eerste keerpunt in Noord Oost Duitsland geleid.

 

De “NP” Arcus met als dag vliegers Henk Leegwater en Kor Sneller vloog als een speer en is tot aan Höpen in Duitsland gekomen onder lastige omstandigheden met zogenaamde blauwe thermiek. Normaal geven wolken de locatie van thermiek aan zodat je als vlieger weet waar de thermiek zich bevindt maar met de huidige droge omstandigheden zijn er geen wolken waarop je je kunt orienteren. Het team heeft 260 km van de 2000 op de teller staan.

 

De “F11” DG-1000 met Siem Troost en Jeroen Minnema aan boord heeft maar liefst 430 km gevlogen en staat op het vliegveld Pinnow, 50 km voor het eerste keerpunt Güstrow. Veel deelnemende vliegtuigen hebben een in-, en uitklapbare hulpmotor aan boord waardoor ze in geval  dat de thermiek op houdt een volgend veld kunnen halen. De F11 is het zweefvliegtuig dat het verst gekomen is van de vliegtuigen zonder hulpmotor. Een super prestatie van Jeroen en Siem.

Sfeer impressie vanuit de F11 en de op Höpen gelande NP hieronder.

http://www.euroglide.nl/dayrep.php?day=1

 

 

De verrichtingen van de beide teams zijn te volgen op

WWW.zcnop.nl

https://nl-nl.facebook.com/Zcnop/

http://www.euroglide.nl/news.php

 

De route van Euroglide 2018

 

De route van de beide ZCNOP kisten op dag 1

Blikseminslag heeft de oude echt stuk gemaakt, maar we hebben weer een nieuwe, hier het laatste beeld:

 

 

Klik op de afbeelding voor een grotere weergave en geef Ctrl-F5 voor een vers plaatje

 

 

 

 

Zomaar wat foto's

_MG_1963
_MG_2699
_MG_2704
_MG_2725
_MG_2746
_MG_4029
_MG_4039
_MG_4048
IMG_0069
IMG_0123
IMG_5776
IMG_7282
P1090812
01/13 
start stop bwd fwd

Tweede Pinksterdag is het weer Open Dag bij de ZCNOP.

Maandag 21 mei is iedereen vanaf 10:00 uur welkom om rond te kijken en mee te vliegen als het weer het toelaat.

 OPEN DAG ZCNOP 2018 !!!

Op 2e pinksterdag (21 mei) is het weer zover, dan organiseert Zweefvliegclub Noordoostpolder weer een open dag. De perfecte kans om kennis te maken met het zweefvliegen, voor zowel jong als oud. De ZCNOP bestaat al 59 jaar en zolang hebben we al een open dag op deze 2e pinsterdag. Dan kun je zelf meemaken hoe gezellig onze club is!

Op de open dag is er veel te doen en te zien. Zo kun je op het veld de binnenkant van een vliegtuig bekijken en alle vragen stellen die je wilt. Uiteraard is het ook mogelijk om mee te vliegen met één van onze tweezitters, de kosten hiervoor zijn € 30,00 p.p. per vlucht. Als je toch liever op de grond blijft, kun je het toch (gratis) ervaren hoe het is om een vliegtuig te besturen in onze nieuwste aanwinst, de simulator!

Dus kom langs en maak kennis met deze geweldige sport!

Het zweefvliegterrein bevindt zich aan de Voorsterweg 21 in Marknesse vlak bij het waterloopbos
Telefoon 0527-201364

Zondag 15 maart, een koude dag met een gure oosten wind. Maar een klein groepje enthousiastelingen heeft toch maar het vliegseizoen 2015 geopend.